x
Rate this post

صنعت هتل‌داری هم مثل سایر صنایع کلمات تخصصی دارد و برای اینکه بتوانید اتاقی رزرو کنید که با شرایط شما سازگار است، باید با بعضی از این کلمات آشنا باشید. موقع رزرو هتل خارجی از علی بابا حتما با کلماتی مثل دبل، توئین و تریپل مواجه می‌شوید. اینکه این کلمات در لغت به چه معنا هستند و اتاق‌هایی که بعد از نامشان این اسم می‌آید چه شرایط دارند، موضوع نوشته زیر است.

اتاق‌های سینگل

همانطور که از نام این اتاق مشخص است، اتاق‌های سینگل برای مسافرهای تک‌نفره‌اند. اگر می‌خواهید به صورت تکی به مسافرت بروید و همراهی ندارید، این اتاق‌ها مناسب شما هستند. وسایل موجود در این اتاق‌ها مثل تخت و حوله و لوازم بهداشتی برای یک نفر آماده شده‌اند.

اتاق‌های توئین

خیلی از افراد اتاق‌های دبل و توئین را با هم اشتباه می‌گیرند. تفاوت بین این دو نوع اتاق در سایز و شکل تخت‌هایشان است. اتاق‌های توئین همانطور که نامشان نشان می‌دهد، برای دو نفر مجزا در نظر گرفته شده‌اند. اگر قرار است با یک شریک کاری یا یک دوست اقامت داشته باشید، می‌توانید به سراغ اتاق‌های توئین بروید. زیرا داخل این اتاق‌ها دو تخت کاملا مجزا قرار گرفته و وسایل مورد نیاز برای اقامت دو نفر فراهم شده است. اگر این اتاق‌ها را برای اقامت در نظر دارید، حتما موقع رزرو اینترنتی هتل مشخص کنید که اتاق توئین لازم دارید. زیرا ممکن است در اثر شلوغ بودن هتل و پر بودن اتاق‌ها، موقع چک‌این کردن به مشکل بخورید و نتوانید از این مدل اتاق‌ها استفاده کنید.

تفاوت هتل، ریزورت و بوتیک هتل در چیست؟

اتاق‌های دبل

اتاق‌های دبل همانطور که مشخص است برای زوج‌ها مناسبند. این اتاق در صورتی برای شما مناسب است که بخواهید با همسرتان به سفر بروید. تخت‌های قرار گرفته در این اتاق‌ها دو نفره هستند و در اصل به شکل یک اتاق خواب دو نفره طراحی شده‌اند. در اتاق‌های دبل هم مثل اتاق‌های توئین تمام لوازم اقامت برای دو نفر قرار گرفته است. در هنگام رزرو هتل خارجی این مورد هم باید حتما موقع رزرو اینترنتی هتل مشخص کنید که اتاقی می‌خواهید که دبل باشد.

اتاق‌های تریپل

اتاق‌های تریپل برای زمانی مناسب هستند که بخواهید سه نفره در یک اتاق ساکن شوید. داخل این اتاق‌ها وسایل خواب و اقامت برای سه نفر آماده شده و بسته به درخواست و نیاز شما، تخت‌ها در آن قرار می‌گیرند. حالت‌های مختلفی که اتاق‌های تریپل دارند به این صورت است

یک تخت دو نفره و یک تخت تک‌نفره

برای شرایطی مناسب است که به همراه همسر و فرزندتان بخواهید در هتل ساکن شوید.

دو تخت دو نفره

در صورتیکه بخواهید با همسر و دو فرزندتان در اتاق اقامت کنید این گزینه مناسب شماست.

سه تخت یک نفره

این اتاق مناسب زمانی است که بخواهید با همکاران و دوستانتان در یک اتاق اقامت داشته باشید. تخت‌های این نوع از اتاق‌ها به صورت کاملا مجزا از هم قرار گرفته‌اند و به یکدیگر متصل نیستند.

معمولا تعداد اتاق‌های تریپل کمتر از سایر اتاق‌ها هستند و به همین دلیل ممکن است سخت‌تر بتوانید این نوع اتاق را رزرو کنید. خوبی رزرو هتل خارجی از علی بابا این است که می‌توانید قبل از حرکت به سمت مقصد مطمئن شوید اتاقی که رزرو کرده‌اید کاملا با شرایط شما متناسب است.

اتاق‌های متصل به هم

هتل‌های زیادی نیستند که به این اتاق‌ها مجهز باشند. اما اگر تعداد همسفرهایتان زیاد است و می‌خواهید همگی با هم در یک جا اقامت داشته باشید، بهترین گزینه اتاق‌های متصل به هم یا Connected rooms هستند. این واحد‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که از دو اتاق خواب مجزا، از طریق یک در که بین آن‌ها قرار گرفته است به هم متصل می‌شوند. در این اتاق‌ها برای اینکه به همسفرهایتان سر بزنید و پیش آن‌ها بروید لازم نیست به راهروی هتل وارد شوید. کافیست در بین اتاق را باز کنید تا همسفرهایتان را ببینید.

ممکن است موقع رزرو هتل خارجی با عبارت اتاق‌های مجاور یا Adjoining rooms مواجه شوید. این اتاق‌ها با اتاق‌های متصل متفاوتند و در اصل فرقی با اتاق‌های معمولی ندارد. اتاق‌های مجاور همانطور که از نامشان پیداست، به اتاق‌هایی می‌گویند که کاملا در کنار هم قرار دارند؛ یعنی مثلا اگر شماره اتاق شما ۲۰ باشد، اتاق مجاور آن ۲۱ خواهد بود. اگر اتاق‌های تریپل یا متصل پیدا نکردید و همچنان مایل بودید به بقیه همسفرهایتان نزدیک باشید، اتاق‌های مجاور بهترین گزینه هستند.

اگر برای رزرو هتل از علی بابا استفاده می‌کنید، برای رزرو گروهی اتاق‌ها مشکلی نخواهید داشت. کافیست در مرحله ورود جزئیات سفر تعداد نفرات و تعداد اتاق‌های مورد نیازتان را مشخص کنید تا علی بابا لیستی از هتل‌ها و اتاق‌های مناسب شما را به نمایش درآورد.

کدام استارت‌آپ، خدمات کامل و تخصصی گردشگری ارائه می‌دهد؟

موقع رزرو هتل خارجی اگر با اصطلاحات مربوط به آن آشنا نباشید، ممکن است اتاقی رزرو کنید که با نیازهای شما کاملا متناسب نیست. در این نوشته به مرور این موضوع پرداختیم که انواع اتاق‌های هتل چه نام‌هایی دارند و هر کدام برای چه شرایطی مناسب هستند.

معرفی انواع اتاق‌های هتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code